wtorek, 16 lipca 2019

Księżyc rozrabiaka.


Dziś musiałam Wam pokazać ten naszyjnik i pasujące do niego kolczyki bo nastąpił zbieg okoliczności.
Naszyjnik wykończyłam dobrych kilka dni temu i zostawiałam sobie zrobienie zdjęć na później. Ale wczoraj dzięki obserwowaniu na FB "Z głową w gwiazdach" uświadomiłam sobie, że to będzie idealny dzień.
Bo dziś wieczorem będzie widoczne częściowe zaćmienie Księżyca. Oczywiście jeśli chmury na to pozwolą. 
Dodatkowo już za kilka dni 50 rocznica pierwszego deptania Księżyca przez człowieka. 
Czyż to nie jest dobry dzień by pokazać Wam ten naszyjnik?



A w naszyjniku mała płaskorzeźba z Księżycem - rozrabiaką, który rozdmuchuje gwiazdki.


Przy okazji "oprawiłam" w ten sam sposób kolczyki pokryte kobaltowym, kosmicznym szkliwem, które pojawia się też na fragmentach naszyjnika.



Razem ładnie się prezentują, choć jak wiele razy chyba wspominałam nie lubię kompletów.


A na koniec coś Wam opowiem.

Byłam dzieciakiem i spędzałam wraz z siostrą czas u babci i dziadka. Może były to wakacje, nie pamiętam. Z całą pewnością było jeszcze całkiem ciepło ale ściemniało się już dość szybko.
Chyba przez okno zobaczyłyśmy, że coś ciekawego się dzieje i poszłyśmy do ogrodu. Dziadkowie oglądali telewizję i nie dali się namówić na wyjście. Z zadziwieniem patrzyłyśmy jak na Księżyc nasuwa się cień. Oglądałyśmy, nie wiedząc o tym że to zaćmienie Księżyca. Wiecie, to było dawno temu, nie można było sobie wygóglać co takiego dzieje się na niebie, trzeba było poszperać w encyklopedii lub liczyć na wiedzę dorosłych a my nie chciałyśmy przegapić ani minutki. 
Gdy najciekawsza część się skończyła wróciłyśmy do domu a tam podekscytowany dziadek właśnie chciał gnać na zewnątrz by oglądać zaćmienie bo w telewizji o nim wspomnieli. 
:D


Zapolujecie dziś na zaćmienie?
Ja z całą pewnością. 
Uwielbiam takie zjawiska.

A przy okazji jeśli nie znacie to koniecznie zajrzyjcie na podlinkowany powyżej profil "Z głową w gwiazdach" i popatrzcie na relację z ostatniego zaćmienia Słońca obserwowanego w Chile- to jest absolutnie kosmiczne! Zaćmienie Słońca a po oceanie przesuwa się cień Księżyca. Niesamowite.

:)


2 komentarze:

  1. A ja przegapiłam :-(.Naszyjnik obłędny!. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa, ale zaćmienia księżyca można częściej oglądać niż słońca, jeszcze się trafi.
      Pięknie dziękuję!

      Usuń